#PAU2017 : Dato' Mohd Yusof Ismail Jawab Isu Tun Dan Proton


Dato' Mohd Yusof Ismail, Timb Ketua UMNO Bahagian Alor Setar menjawab isu yang dimainkan pembangkang berkaitan jasa Tun Mahathir dan Proton yang di bawa beliau dalam ucapan usul ekonomi di Perhimpunan Agung UMNO 2017.

"Usul proton yang dibangkitkan didalam ucapan usul ekonomi dalam dewan merdeka semalam, saya menyebut langkah yang dibuat YAB Perdana Menteri untuk menyelamatkan proton sekarang ni dengan mencari "smart partnership" tetapi yang saya tengok dalam viral yang dibuat pihak pembangkang ni depa tidak dengar habis apa yang saya cakap yang dasar Tun tu saya kata yang pasal FTZ tu, Free Trade Zone di Bukit Kayu Hitam".


"Tun jadi Perdana Menteri 22 tahun, jadi Ahli Parlimen lebih dari 30 tahun, dia tak buat pun benda tu tapi Datuk Najib yang buat tapi dalam proton saya tak sebut dari segi dasar dia, dasar dia memang ada dalam proton. tapi sekarang ni proton dah tenat dan langkah yang dibuat YAB Perdana Menteri untuk menyelamatkan proton dan pekerja-pekerja proton, itu yang penting".

"Kalau kita biaqkan benda ni terus berlaku dan proton masih rugi dan tidak boleh bersaing dalam pasaran sebab itu tindakan yang dibuat YAB Perdana Menteri amat tepat sekali pada masa ni. Dan saya pun tidak pernah pertikai jasa Tun dalam "develope proton" dan masa tu dia Perdana Menteri dia yang buat proton tu dan kita akui perkara tu dan kita tidak nafikan, tapi saya tidak sebut dasar dia dalam proton mintak pihak-pihak yang dok viral tu cuba dengaq bagi habih jangan dok pekak telinga, jangan dok buta mata, dengaq bagi habih jangan kata kat orang nanti orang kata pekak badak".

"Asalkan depa ni pekak telinga, buta mata, dengaq tak habis tapi dok komen. Saya kata jasa Tun pasal pa dia tak buat FTZ dan kita amat kecewa Datuk Najib yang buat FTZ ni. Maknanya orang yang disebelah utara negeri Kedah ni boleh menjana pendapatan sepatutnya dibuat tahun 80an-90an... la ni orang Kubang Pasu mesti dah kaya raya. la ni orang Kubang Pasu takdak apa 20-30 tahun Tun jadi Ahli Parlimen Kubang Pasu, orang Kubang Pasu dok miskin macam tu la".

"Jangan jadi pekak badak dan buta mata sampai viral cerita palsu"

#PAU2017
#MuafakatKedah

SHARE THIS

Author:

Previous Post
Next Post