Bantuan Khas Aidilfitri: Berita Gembira Buat Penjawat Awam Kedah Minggu Depan - MB Kedah




ALOR SETAR - Kerajaan negeri Kedah sedang " berfikir sesuatu" untuk memberikan sumbangan Hari Raya Aidilfitri kepada penjawat awam di negeri ini seperti mana yang dinikmati oleh penjawat awam Persekutuan.

Menteri Besar, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah tidak menolak kemungkinan ada tambahan, tetapi ia bergantung kepada perbincangan lanjut yang akan dibuat kelak.

"Kita akan umumkan bantuan khas itu minggu depan, " kata Menteri Besar kepada pemberita selepas melawat bazar Ramadan di pekarangan Stadium Darulaman di sini semalam.



Menurutnya, kerajaan negeri ada membincangkan perkara itu dalam mesyuarat Exco hari ini (Rabu) dan minggu depan akan dibentangkan.

"Pastinya ada khabar gembira (pembayaran) kepada penjawat awam negeri ini dan jumlahnya akan dimaklumkan nanti," kata Menteri Besar lagi.

Kerajaan negeri memberi jaminan akan memberikan bantuan khas kewangan tidak kurang RM500 kepada penjawat awam negeri ini sebagai persiapan menyambut Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri.

Pada minggu lepas, Kementerian Kewangan bersetuju memberi bantuan khas kewangan sebanyak RM500 kepada hampir 1.6 juta penjawat awam sebagai persiapan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri pada tahun ini.

Bantuan khas itu juga akan turut dinikmati oleh hampir 775,000 pesara kerajaan sebagai menghargai jasa perkhidmatan dengan bayaran sebanyak RM250.

SHARE THIS

Author:

Previous Post
Next Post