PPBM Hanya Bertaraf Parti Keliru Yang Suka Bersandiwara - KP UMNO Kedah


PPBM tak perlu main tarik tali isu pemecatan Ainina Saadudin :

Pemuda UMNO Kedah menggesa agar PPBM tidak bermain tarik tali dan berselindung didalam isu pemecatan Ainina selaku Ketua Srikandi.  Kenyataan Dato Dr Shaharudin selaku Setiausaha Agung PPBM yg mendakwa Ainina sebenarnya belum dimuktamadkan sebagai Ketua Srikandi PPBM adalah amat mengelirukan dan langsung tidak dapat diterima. Hakikatnya kenyataan Setiausaha Agung PPBM hanya lah sekadar ingin menutupi isu sebenar "skandal" yang menghantui parti itu.

Pemuda UMNO Kedah juga ingin menyimpulkan sekiranya status Ainina sebelum ini hanyalah sekadar menyelaras dan memantau gerak kerja Srikandi, Bagaimana pula dengan status Syed Saddiq sebagai Ketua Armada? Rata-rata semua sedia maklum bahawa Syed Saddiq sendiri menghadiri pelbagai majlis ceramah atas kapasiti beliau sebagai "Ketua Armada" PPBM.

Pemuda UMNO Kedah ingin menegaskan bahawa insiden PPBM yg terbaru ini jelas menunjukkan bahawa mereka bukan sebuah parti yang wajar diberi kerusi dan mandat untuk menjadi wakil rakyat disesuatu kawasan. Belum  pun setahun ditubuhkan, PPBM mula diselubungi masalah dan skandal yang mula menghakis keyakinan rakyat. Nyata PPBM tidak sebersih yang disangka, dan Pemuda UMNO Kedah menggesa agar kepimpinan PPBM tidak seharusnya mendabik dada bahawa mereka lebih baik daripada UMNO.

Pemuda UMNO Kedah juga menggesa agar Presiden dan Timbalan Presiden PPBM tampil mengeluarkan kenyataan menangkis skandal yang menyelubungi Ainina, sebagai sebuah parti yang mengaku bersih dan telus, kedua-dua mereka seharusnya berani tampil dan buat penjelasan, dan bukan sekadar Setiausaha Agung yang bertindak menjadi "punching bag".

Dato Shaiful Hazizy Zainol Abidin
Ketua Pemuda UMNO Negeri Kedah

SHARE THIS

Author:

Previous Post
Next Post