PROGRAM BARAKAH ORANG MUDA : KURSUS PRA PERKAHWINAN PERCUMA PERINGKAT DAERAH SIK



Hari ini berlangsung satu lagi program Barakah Orang Muda iaitu Kursus Pra Perkahwinan Percuma Peringkat Daerah Sik yang diadakan di Dewan Kolej KEDA,Sik. Kursus ini adalah akujanji yang dibuat oleh YAB DS Ahmad Bashah dalam Amanat 100 beliau sebagai MB Kedah. Kursus ini dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Kedah dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Negeri Kedah.
Dalam ucapan perasmian Dato Haji Mohd Tajudin Abdullah, beliau merakamkan jutaan terima kasih terhadap YAB MB Kedah DS Ahmad Bashah kerana menganjurkan program yang sangat bermakna dan bermanfaat terhadap anak muda. Inisiatif YAB MB Kedah ini sekurang2nya dapat meringankan beban anak2 muda. Menurut Dato Tajudin lagi, ada banyak lagi program2 daripada Kerajaan Negeri Kedah khusus untuk anak muda negeri Kedah melalui inisiatif Barakah Anak Muda. Beliau turut menyeru agar anak2 muda di Sik agar tidak terjebak dengan aktiviti sosial yang boleh menjejaskan masa depan mereka sendiri.
Kursus Pra Perkahwinan Percuma Peringkat Daerah Sik ini dihadiri seramai 160 orang anak muda dan dirasmikan oleh EXCO Kerajaan Negeri Kedah yang juga merupakan ADUN Belantek dan Ketua UMNO Bahagian Sik Dato Haji Mohd Tajudin Abdullah. Turut sama hadir ke majlis ini adalah SETPOL MB Kedah yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Kedah Dato Shaiful Hazizy, ADUN Jeneri yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sik YB Mahadzir Abdul Hamid, Pegawai Khas MB Kedah yang juga merupakan Ketua Puteri UMNO Kedah Datin Norashimah Nowar serta Ketua Wanita UMNO Bahagian Sik Puan Maizatul Akmam.


















Terima kasih Abah Bashah!!!
Terima kasih Dato Shaiful Hazizy 
Terima kasih Dato Haji Mohd Tajudin Abdullah

SHARE THIS

Author:

Previous Post
Next Post