#PAU 2016 : UMNO DAN BN PERLU BEKERJA KERAS UNTUK PRU14 - PERWAKILAN UMNO KEDAH


KUALA LUMPUR : "DAP belum berubah, begitu juga perhimpunan kuning. Yang berubah ialah Tun Dr Mahathir," ujar Perwakilan UMNO Pendang yang juga Pencadang Usul Ucapan Dasar Presiden, Datuk Othman Abdul pada Perhimpunan Agung UMNO 2016, .

Malah beliau yang juga Ahli Parlimen Pendang berkata, Bekas Perdana Menteri itu sanggup bersekongkol dengan Lim Kit Siang yang dahulunya didakwa sebagai rasis.

"Tun (Mahathir) tak sayang kita lagi. Dia sanggup (berbaik) dengan Lim Kit Siang yang dia kata rasis. Dia kata (baju) kuning itulah perosak tapi dia sendiri sudah pakai baju kuning,"

Malah, beliau menyangkal dakwaan negarawan itu yang menuduh orang UMNO pemakan dedak.

"Tun kata kita makan dedak. Yang makan dedak itu ayam, itik," katanya.

Dalam pada itu, beliau mempertahankan tindakan kumpulan baju merah yang disifatkan menjadi pertahanan kepada naruah bangsa dan campurtangan asing.

"Tiada baju kuning, tiada baju merah. Terima kasih pada (Ketua Kumpulan Baju Merah) Datuk Seri Jamal Md Yunos dan rakan-rakan. Itu bukan nak gaduh, tetapi nak pertahan maruah bangsa dan tidak mahu campurtangan asing," katanya.

Tambahnya lagi, UMNO sebagai sebuah organisasi harus lakukan apa yang perlu dibuat, dan bukan buat apa boleh dilakukan.

"Saya nak mohon supaya pandangan dari Dr Hisham Al-Talib, katanya perlu buat apa perlu dibuat bukan buat apa boleh dibuat," ujar beliau

Selain itu, beliau menggesa pemimpin turun membantu rakyat bagi memastikan kemenangan UMNO pada Pilihanraya Umum ke-14.

Pada masa sama, beliau bersetuju jika komponen bersama-sama kita dengan UMNO untuk bekerja keras memastikan kemenangan BN.

SHARE THIS

Author:

Previous Post
Next Post